tradueix

diumenge, 4 de febrer del 2018

L'Aiguillette du Lauzet

Activitat realitzada el dia 15 de juny del 2015 que convina tècniques de via ferrada amb ascensió per alta muntanya.
L'itinerari comença de Pont de l'Alpe, al costat d'un gran cartell indicatiu de la via ferrata. Seguim el sender en direcció al col du Chardonet. Passem per un desviament a la dreta cap al GR-50 (Chemin du Roy) que ens hem de saltar, ja que aquest és el camí que emprarem per la tornada. Continuem cap a la nostra esquerra fins trobar les senyals de color blau que ens duran al començament de via, que no és més que un sender equipat amb cables en aquest tram inicial.
La via ferrata en si podríem dir que té tres parts ben diferenciades, la primera és un recorregut per sender i alguna petita canal, equipada amb cadenes. És així fins que ens apropem a la part central del massís. A partir d'aquí pujem en diagonal fins a trobar la base de l'Agulla. Aquí els passos són molt més aeris i més tècnics. Ens ajuden una escala i alguna grapa, però l'ascensió és bàsicament escalant assegurats a la línea de vida. La part final és la grimpada per l'Agulla, seguin els passos més lògics i fàcils. Aquí hi trobem una escapatòria per pujar a peu fins al cim, però es millor seguir la via, que ens durà directament a la creu.
El descens es fa per l'altra cara del massís, per un sender en forta baixada que ens porta fins al GR-50 (Chemin du Roy) i creuant en sentit contari fins al punt d'inici.

cap a l'inici de la via

algún dels trams més verticals